امکانات سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی
برچسب‌ها: , , دیدگاه‌ها: ۰

امکانات سایت فروشگاهی

طرفداران سایت فروشگاهی امروزه زیاد شده است و بسیاری از کسب‌وکارها برای فروش محصولات خود از طراحی سایت فروشگاهی استفاده می‌کنند. شما می‌توانید به کمک یک سایت فروشگاهی، مشتریان زیادی را از نقاط مختلف کشور جذب کسب‌وکار خود کنید.

سایت فروشگاهی مثل یک ویترین مغازه برای شما عمل می‌کند، پس بسیار مهم است که این کار به صورت تخصصی صورت گیرد. طراحی سایت فروشگاهی تفاوت‌های زیادی با سایر سایت‌ها دارد. امکانات سایت فروشگاهی کاملا با یک سایت شرکتی یا سایت پزشکی متفاوت است. از این رو بهتر است برای طراحی سایت فروشگاهی از طراحی اختصاصی استفاده کنید.

طراحی اختصاصی یا طراحی با قالب‌‌های آماده؟

یا یک سرچ ساده در گوگل متوجه می‌شود که بسیاری از شرکت‌ها ادعای طراحی سایت فروشگاهی را می‌کنند. تفاوت قیمت طراحی سایت فروشگاهی بسیار متفاوت است. برخی از شرکت‌ها ادعا کرده‌اند که تنها با پرداخت ۵۰۰ هزار تومان می‌توانید صاحب یک وب‌سایت فروشگاهی شود و هزینه طراحی سایت فروشگاهی در برخی از شرکت‌ها از ۱۰۰ میلیون تومان نیز می‌تواند بیشتر باشد.

دلیل این اختلاف قیمت در طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

بسیاری از شرکت‌هایی که طراحی سایت ارزان انجام می‌دهند، معمولا از قالب‌های آماده طراحی سایت استفاده می‌کنند. استفاده از قالب طراحی سایت فروشگاهی آماده، مزایا و معایب مختلفی را به همراه دارد. این قالب‌ها کار طراحی را بسیار راحت‌تر و سریع‌تر می‌کنند؛ اما شما با محدودیت طراحی روبه‌رو هستید. هنگامی که از قالب آماده برای طراحی سایت فروشگاهی استفاده می‌کنید، تنها می‌توانید از امکاناتی که این قالب‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند استفاده کنید و امکان اضافه کردن امکانات جدید به سایت فروشگاهی را ندارید.

کی دیگر از معایب بزرگ طراحی با قالب‌های آماده، عدم بهینه‌سازی سئو است. معمولا این قالب‌ها بر اساس اصول سئو سایت طراحی نشده اند و برای بهبود سئو بهینه‌سازی نشده‌اند. استفاده از این قالب‌ها شما را با مشکلات زیادی برای بهینه‌سازی سئوی سایت روبه‌رو می‌کند. طراحی اختصاصی اگرچه هزینه بیشتری برای طراحی دارد، اما با کمک طراحی اختصاصی می‌توانید امکانات مختلفی را مطابق با سلیقه خود به وب‌سایت اضافه کنید.

امکانات سایت فروشگاهی

سایت فروشگاهی برای آن که تجربه کاربری بالایی داشته باشد و فرآیند خرید برای کاربران راحت باشد، باید امکانات به خصوصی نیز داشته باشد. با توجه به نوع کالایی که می‌فروشید این امکانات می‌تواند متفاوت باشد. برخی از امکانات جزو امکانات مهم و ضروری برای هر وب‌سایت به شمار می‌رود و گروه دیگری از امکانات را می‌توانید با توجه به نیاز کاربران به سایت اضافه کنید. 

دسته‌بندی محصولات

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک سایت فروشگاهی، دسترسی راحت کاربران به محصولات است. وقتی کاربری وارد سایت فروشگاهی شما می‌شود، باید بتواند به راحتی و با کمترین کلیک، به محصولا مورد نظر خود دسترسی داشته باشد. دسته‌بندی محصولات این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید محصولات خود را به صورت منظم به کاربر ارائه دهید و کاربر نیز بتواند به راحتی از میان دسته‌های مختلف، دسته مورد نظر خود را پیدا کند. سایت فروشگاهی باید این امکان را داشته باشد که به شما به عنوان ادمین سایت اجازه دهد که هر تعداد که می‌خواهید دسته‌بندی مختلفی را به دسته محصولات خود اضافه کنید. همچنین طراحی دسته‌ها باید به صورتی باشد که همه محصولات شما را در دل خود جای دهد.

امکان جستجو

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم یک سایت فروشگاهی، امکان جستجو در سایت است. از آن جایی که سایت فروشگاهی بسیار گسترده است و صفحات زیادی را شامل می‌شود. قابلیت جستجو در سایت این امکان را به کاربران می‌دهد تا به راحتی محصول مورد نظر خود را جستجو کنند و به آن دسترسی داشته باشند. می‌توانید برای امکان جستجوی سایت، فیلترهایی نیز طراحی کنید تا کاربر بتواند نتایج جستجو را بر اساس آن فیلترها، دقیق‌تر کند.

گالری تصاویر

یک محصول بدون تصویر به هیچ عنوان فروخته نمی‌شود. امروزه کاربران علاقه دارند تا قبل از خرید محصول، حتما تصاویر و مشخصات آن را مشاهده کنند؛ از این رو یکی از ویژگی‌های مهم یک سایت فروشگاهی، گالری تصاویر محصولات است. سایت فروشگاهی شما باید این امکان را داشته باشد تا برای هر محصول چند تصویر از زوایای مختلف قرار دهید. همچنین می‌توانید طراحی سایت را به گونه‌ای انجام دهید که کاربر با کلیک روی تصویر محصول، بتواند روی آن زوم کند تا جزئیات تصویر را بهتر و با دقت بیشتری مشاهده کند. همچنین می‌توانید برای آن دسته از کاربرانی که از سایت شما خرید کرده‌اند، این ویژگی را قرار دهید تا بتوانند از محصول خریداری شده عکس بگیرند و نظر خود را بیان کنند. می‌توانید از تصاویر ارسالی کاربران نیز در کنار تصاویر محصول استفاده کنید. از این طریق می‌توانید اعتماد کاربران بیشتری را به سایت خود جلب کنید.

سبد خرید

یکی از ویژگی‌های ضروری یک سایت فروشگاهی، سبد خرید است. سایت فروشگاهی شما باید این امکان را داشته باشد تا کاربر با کلیک روی محصول، آن را به سبد خرید خود اضافه کرده و سپس به سراغ تکمیل فرآیند خرید باشد. علاوه بر این، اغلب کاربران در نگاه اول و پس از بررسی اولیه، اقدام به خرید محصول نخواهند کرد. سبد خرید این امکان را به کاربر می‌دهد تا محصول مورد نظر خود را از سایر محصولات جدا کرده و سپس در مراجعه مجدد به سایت، به راحتی به محصول دسترسی داشته و فرآیند خرید را تکمیل کند.

درگاه پرداخت

امروزه اغلب کاربران تقاضای پرداخت آنلاین دارند و یکی از ویژگی‌های اصلی یک سایت فروشگاهی، درگاه پرداخت آن است. برای فروش بیشتر حتما باید سایت شما مجهز به درگاه پرداخت باشد. شما می‌توانید از درگاه پرداخت مستقیم برای وب‌سایت خود استفاده کنید. برای این کار ابتدا باید برای سایت اینماد دریافت کنید و سپس به بانک مورد نظر مراجعه کرده و تقاضای دریافت درگاه پرداخت کنید.

علاوه بر درگاه پرداخت مستقیم، می‌توانید از درگاه پرداخت واسطه نیز استفاده کنید. برخی از شرکت‌ها و کسب‌وکارها، مثل پی فا، این امکان را دارند که به صورت واسطه برای سایت فروشگاهی شما درگاه پرداخت قرار دهند. هنگامی که کاربر به واسطه درگاه پرداخت واسطه خرید انجام می‌دهد، مبلغ مورد نظر ابتدا وارد حساب شرکت درگاه پرداخت واسطه شده و پس از کسر درصدی از پول به عنوان کارمزد، بقیه مبلغ به حساب شما بازگردانده می‌شود.

ویژگی محصول

یکی دیگر از امکانات سایت فروشگاهی، بیان ویژگی‌های مختلف محصول است. سایت فروشگاهی شما باید این امکان را در اختیار شما قرار دهد تا ویژگی‌های مختلف محصول را بیان کنید. همچنین می‌توانید این ویژگی را برای سایت قرار دهید تا کاربر بتواند ویژگی‌های چند محصول مختلف را در کنار یکدیگر مشاهده کند و بین آن‌ها مقایسه انجام دهد.

از آن جایی که امروزه اغلب کاربران به وسیله موبایل وب‌گردی می‌کنند، سایت شما باید در موبایل نیز نمایش خوبی داشته باشد؛ پس بهتر است به سراغ طراحی سایت ریسپانسیو برای سایت فروشگاهی خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *